Do Stavovského divadla na
operní představení jsem se těšila. Budova divadla je honosná a krásná, Stavovské
divadlo také proto patří mezi nejkrásnější divadelní stavby v Evropě.
Stejně impozantní je i interiér divadla,
který je v bílo-zlato-modré barvě. Přestože jsem seděla na balkóně, viděla
jsem dobře a to mě potěšilo.
Poprask v opeře není
čistě jen opera, občas se v představení také mluví. Střídá se jazyk
italský - při opeře s jazykem českým - v mluvených pasážích a to pro
mě bylo osvěžujícím prvkem.
Celý děj se odehrává při
přípravách na premiéru nové opery, a my sledujeme jednotlivé postavy, které
vystupují na jevišti i v zákulisí.
Tato opera mě bavila o
něco víc než Romeo a Julie a celkově mi tyto dvě hodiny, které představení má,
příjemně uplynuly.
Natálie Prosecká, 3F
Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše
Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše
Toto vystoupení bylo velice úsměvné. Nikdy jsem nebyla na
opeře, při které bych se tak často smála. Pěvci odvedli skvělý výkon. Nejvíce mě
ovšem pobavila postava ženy, jež byla ztvárněna mužským hercem. Kostýmy byly
famózní a choreografie byly trefné i velmi dobře propracované.
Jana Piskačová
Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše
Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše
Opera Poprask v opeře je vlastně opera o opeře, kterou
napsal Domenico Gilardoni. Děj se odehrává během příprav na premiéru nové opery
v prostorách tělocvičny, při které jsme mohli vidět zajímavě zpracované kostýmy
účinkujících, ale také zajímavé taneční choreografie tanečníků. Oceňuji
zmodernizovanou verzi této opery, protože jsem se ani chvilku nenudila a děj mě
opravdu bavil.
Díky tomuto představení jsem se mohla podívat do krásných prostorů
Stavovského divadla, ve kterém jsem ještě nebyla.
Aneta Filáčková, 2B
Českoslovanská akademie obchodní Dr. Edvarda Beneše
Zpočátku jsem byla trochu v rozpacích, když se zvedla
opona, a na pódiu začali do rytmu italské opery běhat, cvičit a skákat přes
kozu sportovně oblečení zpěváci. Toto moderní zpracování se mi ale nakonec
velmi líbilo, protože do opery přidalo ještě několik dalších komických prvků.
Velice zabavná byla postava Agáty, která byla ztvárněna mužem. Nejvíce se mi
asi líbila árie v druhé polovině představení zpívaná jednou z vedlejších
ženských postav, která na mě opravdu zapůsobila. Hudba doprovázející operu se
mi také velmi líbila a i všechny pěvecké výkony byly velmi podařené.
Nicola Tomancová
Gymnázium Budějovická
Gymnázium Budějovická
Představení se mi velmi líbilo
z hlediska hudebního, zvláště pak originální prvek cembalových sól během
dialogů.
Moderní zpracování mi nejprve
přišlo trochu zvláštní, ale po chvíli jsem si zvykla.
Tentokrát jsme seděli
v lóži, takže jsme dobře viděli nejen na jeviště, ale i na titulky a
orchestr.
Lektorský úvod opět nebyl, ale alespoň jsme to (na rozdíl od minulého představení) věděli dopředu. Děj jsem naštěstí pochopila i tak.
Lektorský úvod opět nebyl, ale alespoň jsme to (na rozdíl od minulého představení) věděli dopředu. Děj jsem naštěstí pochopila i tak.
Adéla Hoffmanová, 6A
Gymnázium Budějovická
Gymnázium Budějovická
Čtvrteční opera byla hudebně velmi kvalitní. Při představení
zazněly chytlavé melodie, které se mi velmi líbily a pěvecké výkony všech
umělců byly skvělé. Na druhou stranu děj opery byl poněkud zmatený a chvílemi
nezáživný. Nejkladněji bych ocenila ochotu a přístup zaměstnanců divadla. Místa
v lóžích byla velmi krásná a lukrativní. Kostýmy byly velice pestré a
propracované. Celkově se mi čtvrteční večer líbil.
Barbora Černohorská, 6A
Gymnázium Budějovická
Gymnázium Budějovická
Už úvod
představení Poprask v opeře byl velice milý a zábavný zážitek a to
nemluvím o tom, že se to celé odehrává v tělocvičně, díky čemuž jsme si
vzpomněla na vyprávění rodičů o jejich dnech, kdy ještě byli školou povinní. Po
celé trvání představení jsme měla úsměv na rtech a nevěděla kam koukat dříve.
Nejvíce však budu vzpomínat na matku Agátu a samozřejmě na sólo paní uklízečky.
Tereza Mazurová
Gymnázium Voděradská
Opera mě velice bavila,
uchvátilo mě, co všechno je možné v divadle postavit- minule to byl hotel,
teď to byla kompletně vybavená tělocvična. Zajímavé a netradiční také bylo
propojení s hledištěm- některé scény se odehrály právě mimo jeviště.
Skvělé byly také herecké a pěvecké výkony. V hudbě mě zaujalo cembalo,
které se prolínalo se zbytkem orchestru, chvílemi doprovázelo a chvílemi
tvořilo vlastní melodii skladby. Také prostředí Stavovského divadla je velice
příjemné a pro mě to byla první návštěva.
Děkuji a
těším se na třetí operu.
Matěj
Heřmanský
Gymnázium Voděradská
Donizettiho Viva la Mamma je operou, kterou
nemůžete nevnímat. Z lóže stavovského divadla máte navíc pocit, jako by samo
představení bylo hráno jenom pro vás. Prostor divadla je nádherný, obsluha
velmi příjemná. V celém představení vám nemůže nic uniknout, vzhledem k
přehledně menšímu prostoru, titulky jsou vidět zřetelně a nijak neomezují vaši
pozornost. Samotná opera je divadelně-muzikálním počinem, který vás svou
dynamičností a odlehčujícím humorem dokáže naprosto pohltit. Můj obdiv patří
(nejen) Kateřině Kněžíkové, jež se ujala jedné z hlavní rolí a která svým
kostýmem na počátku představení s velikou mašlí jako čepcem jakoby chtěla
naznačit, že to celé bude pro diváky a posluchače jeden velký nádherný
dárek.
Michal Veselý
Gymnázium Voděradská